sobota, 10 stycznia 2015

Post numer 6.

"Kto nie okiełzna rozkoszy, zniża się do zwierząt"- o obalaniu stereotypu..

Witajcie!
 W dzisiejszczym poście porozmawiany o stereotypach na temat zwierząt. Wszystkie dotąd spotkane przeze mnie mówiły o tych stworzeniach negatywnie. Ja osobiście jestem innego zdania. Dla mnie zwierzę nie jest z niższego rzędu niż człowiek, ono również zasługuję na "ludzkie" traktowanie. Cytat napisany w tytule był wypowiedziany przez Leonarda da Vinci. Jest to dla mnie kompletny absurd, gdyż jak tak sławny człowiek mógł na coś takiego wpaść? Rozumiem o gustach się nie dyskutuję, ale też niegrzecznie jest mówić takie głupoty. Zwierzak też żyje. Czuje ból, szczęście, widzi, słyszy, chodzi i jest też dla większości ludzi pupilem. Przecież w dzisiejszych czasach każdy ma w domu jakieś zwierzę. Niezależnie od tego, czy to: pies, kot, szczurek, chomik lub świnka morska. Każde stworzenie zasługuje na godne traktowanie! Czy wy też tak uważacie? Piszcie swoje poglądy w komentarzach. :) 

Oto zdjęcie Jeremiasza na smyczy:


Słodziak :)

Obserwujcie nas i komentujcie. :)
                                                                                             Pozdrawiam Tomek.



24 komentarze:

  1. Sloooodki szczurek! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post ;)

    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie:
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy. Z przyjemnością zaobserwuję :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z tobą, zwierzęta także mają uczucia.

    Zapraszam:
    http://tuczarniamotyli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, Jeremiasz na smyczy. Jak mu idzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio bardzo dobrze. Śmiem przyznać, że robi duże postępy! :). CHWALE się :)

      Usuń
  6. jaki on śmieszny :D
    A co do notki, to zgadzam się z Tobą. Każde zwierze reaguje na bodźce. Też czuje ból tak jak my, ma uczucia. :) Nawet taki szczurek. Ale super jest! :D prosi jak piesek :)

    może masz ochotę na wspólną obserwację? zacznij i daj znać u mnie, to się odwdzięczę.
    MÓJ BLOG + poklikasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ok. Zaobserwuję :) z miłą chęcią :) Dziękuję za komplementy o moim szczurku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. również obserwuje :) wychodzisz z nim na dwór? :)

      Usuń
    2. Jeszcze na dwór nie wychodzę, zimnoo :). Dziękuję za obserwację :)

      Usuń
    3. tak myślałam :D powinni jakieś ubranka dla szczurków wymyślić :D

      Usuń
    4. Jestem jak najbardziej za! :)

      Usuń
  8. Mam królika i uwielbiam gryzonie!
    Zostawisz po sobie slad w postaci obserwacji lub komentarza? :) Mój blog-zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostawię z miłą checią :) Dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  10. ale słodki, jejjkuu *.* Wspólna obs? Odpowiedź napisz u mnie na blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Z przyjemnością zaobserwuję. Dzięki za komplement o szczurku 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale slodziak! :3 uwielbiam takie male gryzonie! :)
    Obserwuje ;)
    http://moooneykills.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie mam żadnego zwierzaka, tylko kiedyś miałam rybki.. Niestety nie przepadam za szczurkami, zwyczajnie się ich boję..

    http://monikaspassions.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie ma się czego bać! :) PS. Fajny blog.

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz rację, zwierzęta trzeba traktować tak samo dobrze, jak ludzi, jednak myślę, że Leonardo miał zupełnie co innego na myśli ;) trzeba pamiętać, że był on filozofem i myślicielem, gdybał nad naturą ludzką. Jestem bardziej niż pewna, że cytat mówi o problemie w okiełznaniu pożądania przez człowieka. Jak wiadomo, zwierzęta nie mają zahamowań w kwestiach, że tak powiem, "damsko - męskich". Człowiek, posiadający umysł i wolną wolę, powinien umieć się pohamować, a jeśli tego nie robi, sprowadza się do poziomu zwierzęcia, które nie było wówczas traktowane raczej jako myśląca istota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm. :) Jest mały problem. A mianowicie, ja w tym poście nie wgłębiałem się w cytat i wogóle go nie definiowałem! :) Ale masz rację w tym cytacie oto mniej-więcej chodzi :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie oddane komentarze. :)